Friday, December 9, 2011

test JPJ motor

allooowww kwn2..haa...terkejut la 2...aku tau la,aku bru je amek lsen kn..n arini aku buat test JPJ,kul 10.30 (lau x silap) n aku sgt takot...sbb pe???sbb aku pntang skit dgr perkatan JPJ n polis ni..msg2 ske menyaman org..ooo stress!!!...

aku ngan excted nye bgn awal2 tok g wat test 2 tp ape kn daya, pakcik yg bwk bas 2 mai amek lmbt n aku pn g lmbt..huhuhuhu..smpai je tmpat yg nk d tuju,aku ngan slumber kodok nye tros g kat pakcik JPJ 2..pas2 die tnye,npe lmbat...oooo,muka dah la ketat,wat suara ala2 kerek lak 2..menggigil pale otak aku,leh giler tgk pakcik JPJ ni..so kteorg pn bg la reasons yg bkan alasan 2...fuhh,nsb baik x kne marah,ciap senyum2 ag..ape dah...hahahahaha...so kerana kelewatan yg x d sengajakan,kteorg xyah la dgr taklimat yg pasti mengantok kan 2.hohohohohoho..lpas 1 bala.

1) sambil menunggu giliran,kteorg dok borak2(sbb nk ilangkan nervous) n kteorg jangka nama kteorg yg last2 sbb dtg lmbat tp sbalik nye yg terjadi...dgn tangan yg ala2 sejuk cam litar 2 ada aircond,mula la perjlanan hidup kteorg..cehhhh..poyo je...perjalanan yg d mulakan ngan no 8 dan kemudian melalui titi yg menjadi mimpi ngeri,aku meneruskan perjalanan di celah2 kon dan kemudian aku berjalan lurus sblom aku dgan tbe2 nye menekan brek emergency...slpas berhenti dan memastikan perjlanan slamat,aku menyambung kembali dan berhenti di r&r..

2)ketika berada d r&r,aku memastikan motor yg aku naiki berada dlm keadaan yg sepatot nye,kemudian aku meneruskan perjlanan melalui selekoh 2 hala dan kembali berjln lurus sambil menyanyi tidak mengikut tempoh..stibanye d slekoh,aku mengikut arah slekoh tersebut dan melajukan motor sdikit dan d pertengahan perjalanan,aku melambai2 dan berikrar tok berhenti..slepas bhenti,aku menfreekan gear dan melaksanakn double stand sblom memandang pakcik JPJ d blok B..

beberapa minit kemudian....


aku mendapat keputusan test ni dan aku...................
maaf,aku x dpat bgtau result aku...


ok la,nk g basuh baju la...c u next time even i can't see u..wuuhahahahahahaha...

No comments: