Saturday, September 17, 2011

tips cinta.

ai smua blogger..aku bru pas blik dr kedah n dgn penat lelah sempot n sbgai nye aku ttap nk update blog ni..dah lme kot aku x update..tp aku x byak bnde nk cter cme nk bg tips bercinta je..(ceh..pengalaman bercinta pn bwu stahun jgung,nk bg tips kat org lak..huhuhu..).ni ad beberapa tips aku dpat n nk kongsi ngan korg smua....
1)cemburu tanda syg tp jgn berlebihan - tp lau msalh kcil d perbesarkan sdangkan leh d slesaikan dan berbincang.(ble prasaan mrah dan cemburu menguasai diri dan berakhirnye perhubungan,kta nye xde persefahamn n xde jdoh
2) jujur dan setia - Jika jujur pada pasangan, sudah pasti dia akan menaruh kepercayaan dan mengekalkan perhubungan itu hingga ke akhir hayat.
3)Jangan sesekali memungkiri janji.
4)Sentiasa jujur kepada si dia kerana wanita atau lelaki memang benci apabila ditipu.
5)Beritahu si dia mengenai sesuatu perkara dengan tepat.
6)Jika si dia dalam keadaan bermasalah, sentiasa menggembirakannya.
7)jangan terlalu mengongkong dirinya kerana dia juga inginkan kebebasan.
cinta memerlukan sokongan dua2 pihak.


Tips cinta jarak jauh..
1)Usahakan untuk berjumpa walaupun sekejap.
2)Sentiasa mengingatkan diri agar terus setia pada pasangan
3)Beri kejutan kepada pasangan anda


ni beberapa tips yg aku leh kongsi ngan korg smua...pape pn,smua nye terpulg kat korg..stiap org berbeza caranye..:))

No comments: