Wednesday, May 14, 2014

cheese ckae,roti telur,tomyam dan ayam goreng.

salam olz.arini aku tergedik sikit nak menaip even assignment menunggu turn untuk disiapkan..hehehehe..tunggu ye tuan-tuan dan puan-puan assignment..akan ku kerjakan kalian sebentar lagi..sementara menunggu makanan hadam dalam perot ni,aku pon mengambil semua kesempatan yang ada tok menaip.

title oh title.semua makanan aku nak letak kan.hahahaha..d sebabkan semalam aku bercuti, *weekend ni aku x balek..:( aku just masak ape yang aku nak masak tp time akak amek tok balek tu,die singgah ke Giant seksyen 13,nak beli cheese cream katanye..opss,akak request cheese cake uolzz..aritu punye la xnak bagi aku buat..last2 die yang mintak.naik tocang la tu lau tau aku balek rumah.

alang2 dah orang nak belanja kan,aku amek la semua barang2 nak wat cheese cake..the funny thing is,aku sampai umah kul 10pm teros ke dapor dan buat cheese cake ni..resepi die macam bese la,no sukatan at all.akak xbg beli stoberi or buah2 lain,aku letak coco crunch je.

bahan2 nye :
250g tatura cheese cream
200g whipping cream
yogurt
air perahan lemon
gula
base die aku guna digestive biskut + buttercup.

pakcik base tu korang mampat2 kan la dalam bekas..5 bahan yang atas tu satukan dan gunakan mixer tok mix sampai kembang.pastu masukkan la buah ke ape ke,aku letak coco crunch.tuang atas base.done.hahahaha..no picture sebab xrajin nak snap.hehhehe.

ok done cheese cake akak gemox + garang.esok nye aku buat ayam perap ngan rempah sate sebab si akak gemok request lunch untuk arini kan.hahahaha..rajin lak aku memasak semalam.untuk lunch semalam,aku masak tomyam je sbb tu je yang mak suruh masak.hehehe..setel la..bab bekpes tok pagi ni,aku lupa beli roti n telur.mujur mak ngah keluar,tros kirim roti ngan telur,sekali mak beli wheatmeal punye roti..ades...
hahahah..sape punye roti telur entah.main amek je kat google.hehehe.
ni pon aku bedal kat google gak..hahahaha..terok punye perangai.

so for today, akak bekpes roti telur,yong tau fu (beli kat pasar)..lunch cuma ada tomyam,ayam goreng ngan sambal belacan..memang meriah die makan arini..hehehehehe..lagipon saje bagi lauk bebanyak sbb tau die akan stress sal software die tu.software yang x dpt install gara2 window 8..hampeh tol,p campak dekstop jejauh..

eh,dah kul 3,need to stop.keje dah beratur untuk d siapkan..dont worry,sabtu ahad ni aku x balek,aku boleh update selalu k..dont miss me la.xoxo..

p/s : makan banyak2 k.adik sayang akak,bukan selalu adik rajin masak camtu.hehehehe..

No comments: