Friday, May 16, 2014

Ada hikmah di sebalik kejadian.

salam uolz.berjumpa lagi kite kat dunia maya ni..dunia d mana aku mampu untuk menaip yg entah pape,entah pape ke?di saat otak beria-ia memikirkan assignment yang depan mata ni, si jari jemari gatal menaip sesuatu yang xde kena mengena ngan assignment yang lecturer bagi 2 minggu lepas..aik??2 minggu lepas tp baru sekarang nak buat??bese la..student melayu..hehehehehe..

minggu ni macam-macam perkara berlaku..antara sedar dan x sedar,antara hendak dan x hendak,semua nye berlaku tanpa di duga.siapa sangka aku akan balek time cuti wesak aritu n siapa sangka from that day,akak sanggup nak anta aku ke uitm time die otw ke tempat keje..how sweet are you.semua tu kita x sangka akan jadi dan x terpikir pon untuk mewujudkan perkara tu.

the first bank call, gitau loan akak xlepas untuk beli rumah.agak terkedu tapi xpela,tunggu another bank call n today, she got the call.bad news, bank not approve the loan.aku tau,even akak wat2 okey tapi hati die,jiwa die,perasaan die..nak menitik air mata bile memikirkan nye.*xpela akak,xde rezeki..pasni kte saving betol2 dan setelkan segala hutang yang ada, after that we buy a landed property k. i know my sister strong enough to handle and settle all of this problem.InsyaAllah,setiap yang berlaku ada hikmah nye.janji Allah tu pasti.
for you, sis..

niat untuk beli rumah tu kita simpan dulu ye.sekarang kite cari rumah sewa lak sementara nak ada saving yang mencukupi untuk jd deposit time beli rumah nanti.dont worry,stiap usaha yang kite buat,Allah akan sntiasa tunjukkan jalan.yang penting kite berusaha,berdoa dan bertawakal.amek pengajaran dr kejadian arini untuk kegunaan masa hadapan.:) xkira la kat mane pon akak beli rumah nanti, yang penting akak ada rumah sendiri untuk mase depan akak.

ok la uolz.x mampu nak menaip lebih panjang.otak asyik terpandang asignment je.hehehe..lain kali aku menaip lagi okey.xoxo..

p/s : there are many ways we can choose either the long one or the shortest. kalau pilih jalan yang dekat,kejayaan tu kita dah nampak depan mata tapi pengalaman yang kita ada x sehebat kita memilih jalan yang jauh.setiap langkah yang di atur,tercipta 1001 pengalaman dan sejarah.

No comments: