Wednesday, April 23, 2014

Peanut + butter = peanut butter

salam uuoollzzz..harini aku tertarik d tarik dan menarik untuk menaip dan tertaip..*apekah?? pabila bahasa dah terok sesangat dan sampai ke laut,ada la tu citer ke laut yang akan tertaip kat sini.nak wat macam mane, aku kan memang selalu ke laut.:P tajuk d petang hari,macam nak cerita sal makanan tapi sebenarnye sama sekali tiada kaitan ngan makanan,sama ada resepi ataupon restoran..tidak tidak tidak....

walawei,sedap ni..
terhasilnya title entry kali ni sebab aku mendengar cerita si akak comot..kawan baik die mengklasifikasikan akak comot as kacang lupakan kulit..weehhuuu..sejak bila akak jadi kacang ni??sejak bila pulak kawan akak jadi kulitnye??konpius + kelirud buatnya..kacang ngan kulit ni,dari mula pertumbuhan diorang,diorang dah bersama..so bagi aku,lau kacang lupakan kulit ni orang cop kat anak yang lupakan parents or someone yang lupakan kampung or kawan dr baby2 yang sentiasa bersama macam kembar je korang tengok diorang tu,yang tu aku terima bila d katakan kacang lupakan kulit..

kacang xpernah lupakan kulit sebab kacang selalu kongsi cerita kulit ke butter..butter hanya mampu mendengar dan tersenyum.

actually aku cakap bukan sebab aku nak back up si akak..tapi sebab kawan die ni,kadang2 aku dok baca wassap akak ngan die..yang aku tau,selalu nye yang xbalas wasap tu si kawan akak,bukan nye akak..but now she said that akak comot ni macam kacang yang lupakan kulit after jumpa aku..wwooiittt,x pasal2 dalam entry akak,aku ni d panggil butter.thats la entry kali ni tajuknye peanut butter..:)

time kite belajar,kite dapat kawan yang sangat rapat ngan kite..bila masing2 dah habis belajar dan bekerja,masing2 bawak haluan sendiri.that's normal thing in our lives..kan??and xkan kita nak paksa kawan kita ni jangan berkawan ngan sesiapa..ye idak??niat kita hanya nak berkawan dan mempunyai ramai kawan dan kite x assume pon nak rapat ngan seseorang tu..

butter hanya nak sikit kasih sayang dari kacang dan xpernah paksa kacang untuk lupakan kulit..kacang dan butter selalu cerita sal kulit.

aku xnampak sebenarnya ape point dan kaitan ngan si kacang n si kulit ni..cam aneh je..hahahahahaha..bagi aku,biar la si kacang ni berkawan ngan si timun, si petai, si petola dan sape2 yang die suka..ikot keselesaan die dan better die ada kawan yang ramai sebab xsemestinya kita akan sentiasa berada ngan si kacang bila si kacang ada masalah dan memerlukan teman..kan kan kan kan..

dulu si kacang ada kulit, kulit yang selalu bersama si kacang dan mendengar segala luahan si kacang.tapi si kulit ada kawan2 lain juga,same goes to si kacang.masa lalu kacang adalah kulit dan sekarang kacang bersama butter..pengalaman bersama si kulit menjadi ramuan istimewa dalam hubungan si kacang dan butter..so kenangan si peanut butter lebih bermakna sebab peanut x pernah lupa liku2 hidupnya bersama si kulit dan jadikan peristiwa bersama kulit sebagai pengajaran dalam mendidik si butter.

wwuuaarrggghhh..akak!!!adik nak peanut butter with chocolate chip..cam sedap je..hehehehehe..actually butter terima lau si kulit nak join bersama supaya kita dapat saling berkasih sayang sesama kita..yang tua d hormati dan yang muda disayangi.. ok la uuoollzz,butter nak out..XOXO..

*p/s : akak,orang x rasa ape yang kita rasa dan mereka yang tau menghakimi tanpa duduk dalam posisi kite sekarang ni..yang penting,akak kena sentiasa kuat sebab Insya Allah adik akan selalu ngan akak.

No comments: